آرایش

آرایش صورت

آرایش

آرایش صورت

آرایش چشم ابرو صورت

  • ۰
  • ۰

از بین بردن جوش صورت با جوش شیرین

از بین بردن جوش صورت با جوش شیرین یکی از روش‌های برطرف کردن و درمان جای جوش است. جوش شیرین به دلیل داشتن خواص لایه برداری برای پوست مفید است.

درمان سریع جای جوش - کرم برای از بین بردن جای جوش - از بین بردن جای جوش با جوش شیرین

 


از بین بردن جوش صورت با جوش شیرین

جوش‌شیرین مرطوب‌کننده و همچنین یک لایه‌بردار طبیعی است. بنابراین می‌توان از آن برای پاکسازی و رفع جای جوش‌ها استفاده کرد.

  • شما به راحتی می‌توانید ماسک مورد نظرتان را تهیه کنید. به نسبت دو به یک آب و جوش شیرین را مخلوط کنید. یعنی اگر دو قاشق آب ریخیتید بایستی یک قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید. معمولاً پس از مخلوط کردن، ماده تهیه شده به شکل خمیر در خواهد آمد. دقت کنید مخلوط شما نباید به صورت آبکی تهیه شود زیرا قرار است توسط انگشتان روی پوست کشیده شود.
  • بعد ازاینکه صورتتان را با یک ماده تمیزکننده خوب شستشو دادید می‌توانید ماده خمیری تهیه شده را روی تمامی جای جوش‌ها قرار دهید. تمام سطح زخم را با خمیر بپوشانید و اجازه دهید که به مدت 2 تا 3 دقیقه روی پوستتان قرار گیرد. زمان بیشتر ماندگاری خمیر روی صورت می‌تواند باعث خشکی پوست گردد.
  • خمیر را با استفاده از آب تازه از روی زخم‌ها بشویید و پوستتان را به آرامی خشک کنید. برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر این عمل را روزی دو مرتبه تکرار کنید.

نکته:

  1. این نکته را در نظر داشته باشید اگر پوستتان به جوش شیرین حساسیت داشته باشد نمی‌توان از آن در مدت زمان زیاد استفاده کرد.
  2. اگر دارای پوست چرب می‌باشید بهتر است بعد از شستشو با آب با صابون بچه هم پوست خود را شستشو دهید و سپس از کرم مرطوب استفاده کنید.

 


جوش شیرین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و اسید مازاد در بدن را خنثی می‌کند و به‌ویژه برای درمان جوش که اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستی به‌وجود می‌آید مفید است. همچنین به دلیل دارا بودن آنتی بیوتیک، جوش شیرین آلودگی‌ها و عوامل بیماری زا را از روی پوست پاک می‌گرداند.

 

آقایان از جوش شیرین استفاده کنند

بعضی از آقایان به دلیل پوست حساسی که دارند معمولاً هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌های پوستی می‌شوند اما یک راه‌حل خوب برای این افراد این است، یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک فنجان آب حل کنند و از این محلول برای التیام پوست بعد از اصلاح یا حتی قبل از اصلاح استفاده کنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش می‌شوید، می‌توانید یک پارچه مرطوب نخی را به کمی جوش‌شیرین آغشته کنید و روی محل سوزش بگذارید.

 

استفاده از ماسک‌های مختلف و مواد گیاهی و طبیعی دیگر نیز می‌توانند در درمان سریع جای جوش مؤثر و مفید باشند. فقط کافی است کمی به فکر پوستتان باشید و از این عضو مهم بدن حفاظت کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی